
Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște prezintă una dintre cele mai profunde și actuale piese de teatru din repertoriul dramaturgului Bertolt Brecht: „Omul cel bun din Seciuan”. Regizat de Dumitru Acriș, acest spectacol captivant aduce în prim-plan o întrebare universal valabilă: poți rămâne bun într-o lume coruptă și nedreaptă?
Spectacol de teatru cu impact emoțional puternic
Piesa „Omul cel bun din Seciuan”, scrisă în perioada exilului lui Brecht, este montată într-o formulă scenică inovatoare, cu accente simbolice și o estetică vizuală intensă. În Sala Mare a Teatrului Tony Bulandra, decorul, luminile și jocul actoricesc creează o atmosferă tulburătoare, în care contrastul dintre idealism și pragmatism se simte în fiecare replică și gest.
Una dintre cele mai puternice alegorii ale spectacolului este reprezentarea zeilor. În montarea de la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște, zeii nu apar fizic, ci sunt simbolizați de un singur bec aprins – o alegorie rece și impersonală, care sugerează o divinitate distantă, neatentă la suferința umană.
Personaje puternice și actori remarcabili
În rolul principal, Andreea Tănase interpretează cu profunzime personajul Șen De, o femeie generoasă care, pentru a se apăra de abuzuri, își creează un alter ego masculin – Șui Ta, interpretat cu forță de Mara Opriș. Dualitatea personajelor ilustrează conflictul interior al celor care vor să fie buni, dar sunt forțați de împrejurări să devină duri.
Distribuția este completată de actori talentați ai teatrului:
- Liviu Cheloiu în rolul Iang Sun, un aviator șomer cu vise de libertate.
- Ciprian Nicula ca Vang, sacagiul devenit simbol al compromisului.
- Delia Lazăr în rolul Doamnei Iang, o figură maternă devotată.
- Lavinia Pele ca Mi Tsu, o femeie pragmatică.
- Antonia Ionescu în rolul Văduvei Sin, emblema durerii și pierderii.
- Corneliu Jipa ca frizerul Șu Fu, care aduce umor sarcastic.
- Andrei Mărcuță într-un dublu rol de autoritate – bărbatul și polițistul.
- Emanuel Bighe în rolul preotului și fiului șomer, cu o notă moralizatoare.
- Iulia Dinu ca Femeia – vocea fragilității feminine.
- Florin Georgescu Jr. în rolul tâmplarului Lin To, muncitorul pragmatic.
- Ilie Ghergu și Octavia Gheboianu completează distribuția ca vecini ai comunității din Seciuan.
Alături de oamenii care urcă pe scenă și dau viață personajelor este echipa tehnică:
- Regie tehnică: Iulian Scarlat
- Lumini: Adrian Dragomir
- Sunet: Cătălin Buzea
- Costumiere: Mihaela Radu și Rodica Petrache
- Mașinist șef: Florin Necșoiu
- Mașiniști: Dan Georgescu, Sorin Iliescu, Gabriel Bănică
- Croitorie: Georgeta Brânzea
- Sunet: Andrei Curătureanu
- Recuziter: Cosmin Liță
Un spectacol care te zdruncină, dar te și vindecă
Privind spectacolul „Omul cel bun din Seciuan”, am simțit că mă aflu într-un conflict imposibil de rezolvat — o luptă dureroasă între dorința sinceră de a face bine și nevoia de a supraviețui într-o societate indiferentă. Emoțiile au fost atât de puternice, încât uneori spectatorii au simțit nevoia să iasă din sală pentru câteva clipe, să respire. Nu din disconfort, ci tocmai pentru că forța mesajului este copleșitoare și profund reală.
Această producție semnată de Dumitru Acriș nu te lasă să pleci indiferent. Dimpotrivă, te face să porți cu tine întrebări grele, ca niște pietre în buzunar: mai putem fi cu adevărat buni, într-o lume care pare că nu mai are loc pentru bunătate? Și poate cel mai cutremurător răspuns vine chiar din textul piesei, prin vocea personajului Vang: „În Biblie cum se spune? Omenirea poate dăinui dacă se vor găsi destui oameni care să ducă o viață cinstită. Stai, Doamne, că nu e totul pierdut!”
Un final care nu oferă certitudini, ci speranță – fragilă, dar necesară. Un motiv în plus să vezi acest spectacol la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște, acolo unde teatrul devine oglindă a sufletului și declanșator de conștiință, iar omul cel bun din fiecare învață să prindă viață.
Pentru bilete și program, vizitați site-ul oficial tonybulandra.ro.